14 mrt 2013

Padd’n goed Arctic rijden 4.750 euro bij elkaar..

Jos Visser uit Wapenveld en William Boeve uit Wezep hebben in januari 2013 meegedaan aan de Scan Covery Trial. Een barre tocht van 7.000 kilometer, lees maar in hun dagboek…

De dag begint voor ons vroeg om 04.15 uur gaat de wekker en gaan we ons opmaken voor een dagje rijden. We verwachten dat we door Finland terugrijden richting Nederland. Om 05.30 uur starten we en verplaatsen door Finland langs de Russische grens naar het zuiden. We krijgen fantastische routes voorgeschoteld met veel sneeuw en af en toe spekgladde wegen. Onderweg hebben we op de coördinaten contact met andere teams en wordt er druk gespeculeerd over de nog te rijden route. De organisatie heeft voor ons een veerboot geboekt en iedereen vermoed dat dit de veerboot van Helsinki naar Stockholm is. We gaan er dan vanuit dat het einddoel van vandaag in de buurt van Helsinki moet liggen. Na een zeer lange dag en 1500 km komen we om 22.45 uur op het laatste coördinaat voor vandaag aan. We overnachten in een hotel bij het vliegveld van Helsinki. We kunnen gelijk doorlopen voor het dinerbuffet, zelfs om 23.00 uur heb je daar nog wel zin in en bestellen gelijk een biertje.  Inmiddels hebben we van de organisatie bericht gehad dat we morgen om 09.00 uur vertrekken naar de haven van Helsinki om de veerboot te nemen naar Talinn (Estland). We gaan maar slapen en pakken zoveel mogelijk nachtrust want de volgende etappe zal meer dan 30 uur duren…..

In totaal konden ze de rode beer een prachtige cheque overhandigen van maar liefst 4.750 euro! Jongens, bedankt!